CADMATIC VERKKOKAUPPA-ALUSTA – KÄYTTÖEHDOT

Päivitetty viimeksi [xx.xx.2023].

Tämän Cadmatic-verkkokauppa-alustan (jäljempänä ”Palvelu”) tarjoavat Cadmatic Oy (y-tunnus: 0614265-9 / osoite: Linnankatu 52 A, 20100 Turku) ja Cadmatic EAC Oy (y-tunnus: 14456076 / osoite: Heikinkatu 7, 48100 Kotka, Suomi), jotka kumpikin ovat Suomen lainsäädännön mukaan perustettuja osakeyhtiöitä (jäljempänä yhdessä ”me” tai ”Yhtiö”).

Tämän Palvelun kautta Yhtiön asiakas (jäljempänä ”Asiakas”) voi tehdä tilauksen, joka antaa Asiakkaalle oikeuden käyttää Cadmatic-ohjelmistoa (jäljempänä ”Ohjelmisto”) sovituksi ajanjaksoksi (jäljempänä ”Tilaus”). Kaikki Palveluun liittyvät maksut näkyvät Asiakkaalle Palvelussa ennen Tilauksen tekemistä.

Yhtiö voi käyttää kolmansia osapuolia toimimaan Yhtiön puolesta myynnissä, ylläpidossa tai muissa Palveluun liittyvissä asioissa Sopimuksessa määritellyllä tavalla (jäljempänä ”Valtuutettu Jälleenmyyjä”).

Yhtiöstä ja Asiakkaasta voidaan käyttää myös yhteisesti nimitystä ”Osapuolina” ja kustakin erikseen ”Osapuoli”.

1.           YLEISTÄ

1.1.   Käyttämällä tätä Palvelua ja/tai Ohjelmistoa tai rekisteröitymällä Palveluun Asiakas ja Yhtiö solmivat oikeudellisesti sitovan sopimuksen, joka sisältää nämä käyttöehdot ja säätelee Palvelun ja Ohjelmiston käyttöä (jäljempänä ”Sopimus”).

1.2.   Yhtiö pidättää oikeuden yksipuolisesti muuttaa Sopimusta. Yhtiö ilmoittaa tällaisista muutoksista Asiakkaalle sähköpostitse tai Palvelun kautta. Muutokset tulevat voimaan 14 päivän kuluttua ilmoituksesta. Käyttämällä Palvelua muutosten jälkeen Asiakas hyväksyy muutokset oikeudellisesti sitoviksi.

1.3.   Oikeus käyttää Palvelua on riippuvainen seuraavista asioista: (i) Asiakkaalla on oikeudellinen pätevyys käyttää Palvelua ja (ii) mikään sovellettava laki ei estä Asiakasta käyttämästä Palvelua.

1.4.   Jos Asiakas on oikeushenkilö, Asiakkaan edustaja käyttää Palvelua (jäljempänä ”Käyttäjä”) Asiakkaan puolesta luomalla tilin Palveluun (jäljempänä ”Tili”) ja tekemällä Tilauksen Tilin kautta. Asiakas on yksin vastuussa Käyttäjiensä toiminnasta. Jos Asiakas on kuluttaja, Asiakas on Tilin ainoa käyttäjä ja yksin vastuussa Asiakkaan toimista Tilillä ja Palvelussa.

2.           OHJELMISTO

Tietoja Ohjelmistosta:

2.1.   Ohjelmisto on tarkoitettu helpottamaan Ohjelmiston käyttöä varten Yhtiöltä Tilauksen hankkivan Asiakkaan yksilöllisiä 3D-pohjaisia muotoilun-, teknisen suunnittelun- ja tiedonhallintatarpeita. Tässä Sopimuksessa Ohjelmistolla tarkoitetaan kaikkia Yhtiön ohjelmistotuotteiden virallisia versioita, joihin Asiakas on hankkinut käyttöoikeuden.

2.2.   Yhtiö tarjoaa useita erilaisia Ohjelmistoja, jotka ovat nähtävillä Palvelussa. Jos tietylle Ohjelmistolle on erilliset lisensointiehdot, Asiakkaan on hyväksyttävä kyseiset ehdot tilauksen tekemisen yhteydessä ja joka tapauksessa ennen kyseisen Ohjelmiston asentamista. Lisäksi, jos on olemassa tiettyyn Ohjelmistoon soveltuvia erillisiä lisensointiehtoja, kyseiset ehdot ovat ensisijaisia tässä Sopimuksessa määritettyihin ehtoihin nähden.

2.3.   Omistusoikeus Palveluun, Ohjelmistoon ja kaikkiin niihin liittyviin asiakirjoihin säilyy Yhtiöllä kaikissa tilanteissa. Yhtiön, Valtuutetun Jälleenmyyjän, kolmannen osapuolen tai Asiakkaan suorittama Ohjelmiston jatkokehitys ei vaikuta Yhtiön omistusoikeuteen.

2.4.   Yhtiöllä on oikeus tehdä Ohjelmistoon parannuksia oman harkintansa mukaan ja ilmoittamatta Asiakkaalle kyseisistä parannuksista etukäteen sillä ehdolla, että Ohjelmisto täyttää edelleen tämän Sopimuksen vaatimukset.

Ohjelmistoon liittyvät lisätoiminnot:

2.5.   Yhtiö sitoutuu tarjoamaan Asiakkaalle Ohjelmistoon liittyviä koulutuspalveluita sillä ehdolla, että Asiakas maksaa Yhtiölle palveluista Yhtiön kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Osapuolet sopivat koulutuspalvelujen tarjoamisesta erikseen kirjallisesti.

Asiakkaan oikeus käyttää Ohjelmistoa:

2.6.   Asiakkaalla on oikeus käyttää Ohjelmistoa vain Asiakkaan omaan suunnittelutoimintaan ja vain tämän Sopimuksen mukaisesti. Oppilaitoksilla on oikeus käyttää Ohjelmistoa omiin koulutustarkoituksiin.

2.7.   Asiakas sitoutuu käyttämään nimeä ”CADMATIC” kirjallisissa viittauksissaan Ohjelmistoon vain Yhtiön hyväksymällä ja ohjeistamalla tavalla.

2.8.   Asiakas on vastuussa siitä, että kaikki Asiakkaan työntekijät ja Käyttäjät noudattavat tämän Sopimuksen ehtoja.

2.9.   Asiakkaan on aina varmistettava, että Yhtiöllä on tiedossaan voimassa oleva yhteyshenkilö Yhtiön ja Asiakkaan välistä viestintää varten.

2.10. Asiakkaan oikeus käyttää Ohjelmistoa on henkilökohtainen, ja sitä saa käyttää ainoastaan Asiakkaan omaan toimintaan tai sen hyödyksi. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää tai muutoin jälleenmyydä, vuokrata, luovuttaa, liisata tai lainata Asiakkaan oikeutta käyttää Ohjelmistoa kolmannelle osapuolelle tai käyttää Ohjelmistoa Yhtiön palveluita vastaavien palveluiden tarjoamiseen. Asiakkaan käyttöoikeutta Ohjelmistoon ei voida siirtää Asiakkaan toiselle konserniyhtiölle, ellei Asiakkaan laajemmasta käyttöoikeudesta Ohjelmistoon ole toisin sovittu Osapuolten välillä (ryhmäsopimus).

3.           TILAUS

3.1.   Yhtiö antaa Asiakkaalle Ohjelmiston käyttöoikeuden myymällä Ohjelmistoa koskevan Tilauksen.

3.2.   Kunkin Tilauksen kesto määritellään erikseen kullekin Palvelussa olevalle Tilaukselle. Tilauskausi alkaa Tilauksen tilauspäivänä ja päättyy sen kuukauden viimeisenä päivänä, jona Tilaus umpeutuu. Kun Tilaus päättyy, myös Ohjelmiston käyttöoikeus päättyy.

3.3.   Jos Tilaus uusiutuu automaattisesti:

  • Yhtiö ilmoittaa Asiakkaalle viimeistään kuusi (6) viikkoa ennen Tilauksen päättymistä sähköpostitse Asiakkaan yhteyshenkilölle, että Tilaus uusitaan automaattisesti.
  • Asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa Tilauksen uusiminen Palvelussa viimeistään kaksi (2) viikkoa ennen Tilauksen päättymistä Asiakkaan tilin kautta.

3.4.   Asiakas ei voi peruuttaa Tilausta voimassa olevan Tilauksen aikana. Jos Asiakas peruuttaa Tilauksensa voimassa olevan Tilauksen aikana, hän ei ole oikeutettu hyvitykseen jäljellä olevalta tilausjaksolta, Asiakkaan Tilaus peruutetaan ja Asiakkaan oikeus käyttää Ohjelmistoa päättyy Tilauksen mukana.

3.5.   Asiakkaalla, jolla on kokeilutilaus, on oikeus testata Ohjelmistoa vain lyhyen ja ennalta määritetyn ajan (jäljempänä ”Kokeilutilaus”). Kun ennalta määritetty aika on kulunut, Kokeilutilaus päättyy automaattisesti ja välittömästi.

4.           OHJELMISTON TOIMITTAMINEN

4.1.   Yhtiö ja/tai Valtuutettu Jälleenmyyjä toimittaa Ohjelmiston Asiakkaalle lähettämällä Asiakkaalle Ohjelmiston latauslinkin ja siihen liittyvän aktivointiavaimen erillisillä sähköpostiviesteillä.

4.2.   Asiakkaan katsotaan saaneen käyttöönsä ja hyväksyneen Ohjelmiston sekä siihen kuuluvan Tilauksen välittömästi, kun Yhtiö on myöntänyt Asiakkaalle pääsyn Ohjelmistoon, ellei Asiakas ilmoita Yhtiölle toisin kirjallisesti kahden (2) viikon kuluessa siitä, kun Yhtiö on myöntänyt Asiakkaalle Ohjelmiston käyttöoikeuden.

5.           HINNOITTELU JA LASKUTUS

5.1.   Kunkin Tilauksen hinnoittelu on eritelty Palvelussa.

5.2.   Asiakasta laskutetaan Tilauksen tekemisen yhteydessä kunkin Tilauksen uusimisen alussa.

5.3.   Yhtiö voi periä viivästyskorkoa erääntyneistä maksuista. Korko lasketaan eräpäivästä maksupäivään (molemmat päivät mukaan lukien) Suomen korkolain mukaisen vuotuisen korkoprosentin mukaan.

6.           OHJELMISTON YLLÄPITO

Yleisiä tietoja Ohjelmiston ylläpidosta:

6.1.   Yhtiö sitoutuu tämän Sopimuksen mukaisesti ylläpitämään Ohjelmistoa, johon Asiakas on hankkinut käyttöoikeuden. Jos tiettyyn Ohjelmistoon sovelletaan erillisiä lisensointiehtoja, kyseiset ehdot ovat ensisijaisia tässä Sopimuksessa määritettyihin ehtoihin nähden.

Ohjelmiston päivittäminen:

6.2.   Yhtiö saattaa Asiakkaan saataville Ohjelmiston uuden version aina, kun se on tarpeen Yhtiön yksinomaisen harkinnan mukaan. Ohjelmistoon liittyvien asiakirjojen ja käyttöohjeiden päivitys tapahtuu samanaikaisesti Ohjelmiston päivityksen kanssa.

6.3.   Yhtiö sovittaa Ohjelmistoa jatkuvasti kohtuullisessa määrin laitteistovalmistajien kehittämiin uusiin järjestelmäympäristöihin.

6.4.   Yhtiön varmistaa, että Ohjelmiston tuki on saatavilla niin kauan, kuin tietty Ohjelmisto on Asiakkaiden saatavilla.

Sekalaista:

6.5.   Yhtiö sitoutuu jatkuvasti päivittämään Ohjelmistoa Asiakkaiden palautteen perusteella.

6.6.   Yhtiö sitoutuu tarjoamaan Asiakkaalle lisäavustusta Palveluun, Ohjelmistoon, Tilaukseen tai muuhun vastaavaan asiaan liittyen sillä ehdolla, että Asiakas maksaa Yhtiölle palveluista Yhtiön kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Osapuolet sopivat avustuspalvelujen tarjoamisesta erikseen kirjallisesti.   

7.           ASIAKKAAN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET

7.1.   Asiakkaalla on velvollisuus toimittaa Yhtiölle tiedot, joita tarvitaan Tilaukseen liittyvän Ohjelmiston käyttöoikeuden myöntämiseksi.

7.2.   Asiakas sitoutuu olemaan tekemättä ja sallimatta minkään kolmannen osapuolen suorittamasta seuraavia toimenpiteitä: (i) jakaa, myydä, liisata, lainata tai vuokrata Palvelua, Tilausta tai Ohjelmistoa; (ii) takaisinmallintaa, takaisinkääntää, purkaa tai muuten yrittää johtaa Palvelun tai Ohjelmiston lähdekoodia; (iii) kopioida (paitsi varmuuskopiointitarkoituksiin), muokata, mukauttaa, muuttaa, parantaa tai luoda johdannaisteoksia Palvelusta, Ohjelmistosta tai mistään niiden osasta; (iv) käyttää Yhtiön nimeä, logoa tai tavaramerkkejä missään muussa yhteydessä kuin Palvelun ja/tai Ohjelmiston käytössä ilman Yhtiön etukäteen antamaa kirjallista suostumusta; (v) käyttää Palvelua tai Ohjelmistoa sovellettavien lakien, asetusten tai määräysten rikkomiseen tai mihinkään laittomaan, haitalliseen, vastuuttomaan tai sopimattomaan tarkoitukseen tai millään tavalla, joka rikkoo tätä Sopimusta; ja/tai (vi) ryhtyä mihinkään toimintaan, joka häiritsee Palvelua tai häiritsee sitä.

7.3.   Asiakas on yksin vastuussa niistä toimista tai toimimatta jättämisistä, joita Käyttäjä tai Asiakkaan henkilökunnan jäsen tekee käyttäessään Palvelua ja Ohjelmistoa. Asiakas takaa, että kun sen Käyttäjät käyttävät palvelua, he noudattavat Asiakkaan Sopimuksen mukaisia velvoitteita.

7.4.   Palvelun ja Ohjelmiston käytön yhteydessä Asiakas on yksin vastuussa elektronisista laitteista, viestintälaitteista ja muista vastaavista laitteista sekä esimerkiksi laitteiston kunnosta, internetyhteydestä, virustorjuntaohjelmasta, varmuuskopioinnista ja muista vastaavista seikoista.

7.5.   Asiakas sitoutuu käyttämään Palvelua ja Ohjelmistoa vain Sopimuksen ja soveltuvien lakien, asetusten ja yleisesti hyväksyttyjen käytäntöjen ja ohjeiden sallimiin tarkoituksiin asianomaisella lainkäyttöalueella.

7.6.   Asiakas sitoutuu olemaan ryhtymättä toimiin, jotka häiritsevät tai muulla tavoin haittaavat Palvelua, Yhtiön palvelimia tai verkkoja.

7.7.   Palvelu voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille. Kun Asiakas vierailee kolmansien osapuolten verkkosivustoilla, Asiakas tekee sen omalla vastuullaan ja riskillään.

7.8.   Mikäli Asiakas ei noudata tätä Sopimusta, Yhtiö voi irtisanoa Sopimuksen välittömästi ja välittömin oikeusvaikutuksin, peruuttaa Asiakkaan Tilauksen ja ryhtyä muihin vastaaviin toimenpiteisiin.

7.9.   Asiakas saa käyttää Yhtiön toimittamia tai Asiakkaan tämän Sopimuksen mukaisesti hankkimia tietoja vain tässä Sopimuksessa kuvattuun tarkoitukseen, eikä niitä saa paljastaa kolmansille osapuolille tai käyttää minkään Ohjelmiston kanssa olennaisesti samankaltaisen ohjelmiston luomiseen.

8.           YHTIÖN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET

8.1.   Yhtiö ei vastaa Palvelun saatavuudesta, lunastamisesta, markkinoinnista tai niihin liittyvistä velvoitteista tai vastuista, virheistä, luotettavuudesta, vahingoista tai muista Palveluun liittyvistä seikoista. Yhtiö ei myöskään vastaa Palvelun käytöstä, estämisestä tai sisällöstä eikä Asiakkaan toiminnasta Palvelussa.

8.2.   YHTIÖ EI OLE MISSÄÄN OLOSUHTEISSA VASTUUSSA ONNETTOMUUKSISTA, VAHINGOISTA, MENETYKSISTÄ TAI RIKOKSISTA, JOTKA LIITTYVÄT PALVELUUN, OHJELMISTOON TAI OHJELMISTON KÄYTÖSTÄ JOHDETTUIHIN TÖIHIN. YHTIÖ EI OLE MISSÄÄN OLOSUHTEISSA VASTUUSSA MISTÄÄN VÄLILLISISTÄ VAHINGOISTA, JOTKA LIITTYVÄT PALVELUUN, OHJELMISTOON TAI NIIDEN KÄYTTÖÖN TAIKKA NIIDEN KAUTTA SAATAVILLA OLEVIIN TIETOIHIN JA ILMOITUKSIIN. YHTIÖ EI MYÖSKÄÄN VASTAA VAHINGOISTA TAI MUISTA HAITOISTA, JOITA VOI AIHEUTUA ASIAKKAALLE TAI KOLMANSILLE OSAPUOLILLE VIRHEELLISISTÄ TAI PUUTTEELLISISTA TIEDOISTA.

8.3.   Yhtiö ei vastaa mistään menetyksistä, jotka aiheutuvat Palvelun tai Ohjelmiston käytöstä. Asiakas hyväksyy olevansa yksin vastuussa tämän Sopimuksen mukaisten velvoitteidensa laiminlyönnistä ja niiden seurauksista.

8.4.   Yhtiö ei ilmaise tai anna mitään takuita tai esitä mitään väitteitä Palvelun tai Ohjelmiston ominaisuuksien toiminnasta, eikä Yhtiö takaa, että Palvelu tai Ohjelmisto toimii keskeytyksettä tai virheettömästi. Yhtiö ei vastaa Asiakkaalle tai kolmansille osapuolille aiheutuvista vahingoista, jotka aiheutuvat Palvelun, Ohjelmiston tai kolmansien osapuolten linkkien käytöstä, toimintahäiriöistä, teknisistä vioista tai haittaohjelmista tai muista vastaavista syistä.

8.5.   Yhtiöllä on oikeus poistaa Palvelu tai Ohjelmisto tai sen osa käytöstä huollon, asennuksen, muutostyön, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden, järjestelmän ylikuormituksen tai muun vastaavan syyn vuoksi.

8.6.   Yhtiö voi lakkauttaa (pysyvästi tai väliaikaisesti) tai lopettaa Palvelun (tai minkä tahansa sen osan) tai Ohjelmiston (tai minkä tahansa sen osan) tarjoamisen joko Asiakkaalle tai Asiakkaille yleensä, Yhtiön yksinomaisen harkinnan mukaan ja ilman ennakkoilmoitusta.  Syy tällaiseen lopettamiseen voi olla (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen) Ohjelmiston (tai sen osan) kehittämisen lopettaminen, koska se ei ole Yhtiölle taloudellisesti kannattavaa.

8.7.   Palvelu saattaa antaa Asiakkaalle mahdollisuuden tarkastella, käyttää, kommunikoida ja olla vuorovaikutuksessa kolmansien osapuolten lähteiden eli esimerkiksi kolmansien osapuolten verkkosivustojen ja palveluiden kanssa. Yhtiö ei vastaa tällaisten lähteiden sisällöstä, toiminnasta tai käytännöistä. Asiakkaan vuorovaikutus tällaisten lähteiden kanssa ja Asiakkaan tällaisten lähteiden tarjoaman sisällön käyttö sekä siihen luottaminen on asiakkaan yksinomaisen harkinnan ja riskin varaista.

8.8.   Yhtiö ei vastaa Palvelun sisällöstä tai sen oikeellisuudesta lukuun ottamatta Yhtiön tuottamaa sisältöä. Yhtiö ei siten vastaa esimerkiksi tiedoista, joita Asiakas tai Käyttäjät luovuttavat Palvelun kautta.

8.9.   Yhtiöllä on oikeus poistaa aineisto, (i) jonka Yhtiö on kieltänyt tai josta Yhtiö on tehnyt ilmoituksen Palvelussa, tai (ii) joka Yhtiön mukaan on lainvastaista, hyvän tavan tai tämän Sopimuksen vastaista, sopimatonta tai virheellistä taikka (iii) haitallista Yhtiölle, Asiakkaille tai kolmansille osapuolille. Yhtiöllä on myös oikeus poistaa aineisto Palvelusta, mikäli aineisto sisältää Yhtiön kannalta sopimatonta, oikeudellisesti kyseenalaista tai loukkaavaa tietoa tai sisältöä.

8.10.        Yhtiöllä on oikeus käyttää Asiakkaan ja Yhtiön välistä yhteistyötä omassa markkinoinnissaan ja referenssinä hyvän tavan mukaisesti.

9.           TIETOSUOJA

9.1.   Yhtiön tekemää henkilötietojen käsittelyä on kuvattu Yhtiön tietosuojakäytännössä, joka on nähtävissä täällä: [Finnish Privacy Policy URL]

10.        PUOLUSTAMISVELVOITE

10.1.        Asiakas sitoutuu puolustamaan ja suojaamaan Yhtiötä ja sen konserniyhtiöitä sekä niiden toimihenkilöitä, johtajia, työntekijöitä ja edustajia kaikilta vaatimuksilta, vahingoilta, velvoitteilta, menetyksiltä, vastuilta, kustannuksilta ja kuluilta (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen asianajajapalkkioihin) sekä ottamaan ne vastattavakseen, kun ne johtuvat: (i) Asiakkaan Palvelun ja/tai Ohjelmiston käytöstä tai kyvyttömyydestä käyttää niitä; (ii) Asiakkaan tämän Sopimuksen rikkomisesta; ja (iii) Asiakkaan kolmannen osapuolen oikeuksien rikkomisesta, mukaan lukien mutta ei rajoittuen immateriaalioikeuksiin tai tietosuojaoikeuksiin.

11.        IMMATERIAALIOIKEUDET

11.1.        Yhtiö omistaa ja pidättää kaikki omistusoikeudet Palveluun ja Ohjelmistoon sekä kaikkeen niihin liittyvään sisältöön, tavaramerkkeihin, kauppanimiin, palvelumerkkeihin ja muihin immateriaalioikeuksiin. Palvelu ja Ohjelmisto sisältävät Yhtiön ja sen lisenssinantajien tekijänoikeudella suojattua materiaalia, tavaramerkkejä ja muita yksinoikeuksien alaisia tietoja. Asiakas sitoutuu olemaan kaikissa mahdollisessa tilanteessa kopioimatta, muokkaamatta, välittämättä, luomatta johdannaisteoksia, käyttämättä tai jäljentämättä millään tavalla mitään tekijänoikeudella suojattua aineistoa, tavaramerkkejä, kauppanimiä, palvelumerkkejä tai muita immateriaalioikeuksia tai yksinoikeuksien alaisia tietoja, jotka ovat saatavilla Palvelun ja Ohjelmiston kautta. Asiakas sitoutuu olemaan poistamatta, peittämättä tai muuten muuttamatta mitään sisällön omistusoikeusilmoituksia, mukaan lukien tekijänoikeus-, tavaramerkki- ja muut immateriaalioikeusilmoitukset. 

11.2.        Mikäli Asiakas toimittaa Yhtiölle sähköpostitse, puhelimitse tai muulla tavoin viestii Yhtiölle tai toimittaa aineistoa, jossa ehdotetaan tai suositellaan muutoksia Palveluun ja Ohjelmistoon, mukaan lukien mutta ei rajoittuen niihin liittyviin uusiin ominaisuuksiin tai toimintoihin taikka kommentoi, kysyy tai ehdottaa, voi Yhtiö vapaasti käyttää tällaista palautetta riippumatta muista Osapuolten välisistä velvoitteista tai rajoituksista, jotka koskevat tällaista palautetta. Yhtiö voi vapaasti käyttää, ilman viittauksia mihinkään tai maksamatta korvausta taikka palkkiota millekään Osapuolelle, mitä tahansa palautteen sisältämiä ideoita, tietotaitoa, käsitteitä, tekniikoita tai muita immateriaalioikeuksia mihin tahansa tarkoitukseen. Yhtiö ei kuitenkaan ole velvollinen käyttämään tällaista palautetta.

12.        VASTUUN RAJOITUS

12.1.        SOVELLETTAVAN LAINSÄÄDÄNNÖN SALLIMISSA RAJOISSA YHTIÖ, SEN KONSERNIYHTIÖT, LIIKEKUMPPANIT, LISENSSINANTAJAT TAI PALVELUNTARJOAJAT EIVÄT MISSÄÄN TAPAUKSESSA OLE VASTUUSSA ASIAKKAALLE TAI KOLMANNELLE OSAPUOLELLE MISTÄÄN EPÄSUORISTA, RIIPPUVAISISTA, VÄLILLISISTÄ, KATTEELLISISTA, ESIMERKINOMAISISTA, SATUNNAISISTA, ERITYISISTÄ, LIIKETOIMINNAN KESKEYTYKSISTÄ JOHTUVISTA TAI RANGAISTUSLUONTEISISTA VAHINGOISTA, MUKAAN LUKIEN RAJOITUKSETTA VOITTOJEN MENETYKSESTÄ, LIIKEARVON ALENENEMISESTA, VAHINGONKORVAUKSISTA,  TIETOJEN TAI OHJELMIEN KORRUPTIOSTA TAI RIKKOUTUMISESTA, PALVELUKATKOKSISTA JA -KESKEYTYKSISTÄ SEKÄ KORVAAVIEN PALVELUJEN HANKINNASTA, VAIKKA YHTIÖLLE OLISI ILMOITETTU TÄLLAISTEN VAHINKOJEN MAHDOLLISUUDESTA.

12.2.        Huolimatta mistään tämän kohdan kanssa mahdollisesti ristiriidassa olevista ehdoista tai muista asioista, Yhtiön kokonaisvastuu Asiakkaalle mistä tahansa syystä ja kanteen muodosta riippumatta rajoittuu aina summaan, jonka Asiakas on mahdollisesti maksanut Yhtiölle Palvelusta ja Ohjelmistosta kolmen (3) edeltävän kuukauden aikana ennen vaatimuksen esittämispäivää.

12.3.        Joillakin lainkäyttöalueilla ei sallita tiettyjen vahinkojen poissulkemista tai rajoittamista, joten jotkin tai kaikki tässä osiossa mainitut poissulkemiset ja rajoitukset eivät välttämättä koske Asiakasta.

12.4.        Ellei Yhtiö nimenomaisesti toisin ilmoita, Palvelu ja/tai Ohjelmisto, Palveluun ja/tai Ohjelmistoon liittyvä aineisto ja kaikki sisältö, palvelut tai ominaisuudet, jotka on asetettu saataville Palvelun ja/tai Ohjelmiston yhteydessä tai kautta, tarjotaan ”sellaisenaan” ja ”saatavuuden mukaan” ilman minkäänlaisia nimenomaisia tai implisiittisiä takuita. Sovellettavan lainsäädännön sallimissa rajoissa Yhtiö ja sen konserniyhtiöt kiistävät kaikki lakisääteiset, nimenomaiset tai implisiittiset takuut, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, implisiittiset takuut myyntikelpoisuudesta, sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen, omistusoikeuksien loukkaamattomuudesta, oikeellisuudesta, tarkkuudesta ja luotettavuudesta.

12.5.        Ellei Yhtiö nimenomaisesti toisin ilmoita, Yhtiö ja sen konserniyhtiöt eivät takaa, että Palvelu ja/tai Ohjelmisto tai mikään sisältö taikka ominaisuudet, jotka on asetettu saataville Palvelun ja/tai Ohjelmiston yhteydessä tai kautta, ovat saatavilla keskeytyksettä tai virheettömiä tai, että viat tai keskeytykset korjataan tai, että Palvelu ja/tai Ohjelmisto ja mikään sisältö,  joka liittyy Asiakkaaseen tai Käyttäjiin, palveluihin tai ominaisuuksiin, jotka ovat saatavilla Palvelun ja/tai Ohjelmiston taikka niihin pääsyn tarjoavan palvelimen yhteydessä tai kautta, eivät sisällä viruksia tai muita haitallisia komponentteja.

12.6.        Ellei Yhtiö nimenomaisesti toisin ilmoita, Yhtiö ja sen konserniyhtiöt eivät takaa tai esitä mitään väitteitä Palvelun ja/tai Ohjelmiston, Yhtiön alustan, muiden Yhtiön palveluiden, Yhtiön aineiston tai linkitettyjen sivustojen käytöstä tai käytön tuloksista oikeellisuuden, tarkkuuden, luotettavuuden tai muun suhteen.

13.        SOVELLETTAVA LAKI JA RIIDAT

13.1.        Tähän Sopimukseen sekä Asiakkaan ja Yhtiön väliseen oikeussuhteeseen sovelletaan Suomen lakia, ja sitä tulkitaan Suomen lakien mukaisesti ottamatta huomioon lainvalintasääntöjä koskevia periaatteita ja sääntöjä.

13.2.        Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti neuvottelemalla.

13.3.        Kaikki Sopimuksesta johtuvat tai siihen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin välimiesmenettelysääntöjen mukaisesti. Välimiesten lukumäärä on yksi (1). Välimiesmenettelyn paikka on Helsinki, Suomi. Välimiesmenettelyn kieli on englanti. Todisteita voidaan kuitenkin esittää ja todistajia voidaan kuulla suomen ja ruotsin kielellä siinä määrin kuin välimiesoikeus katsoo sen aiheelliseksi.

13.4.        Tämä Sopimus on laadittu usealla eri kielellä. Jos tämän Sopimuksen englanninkielinen versio ja muut kieliversiot ovat eriäviä tai ristiriidassa, on englanninkieliselle versiolle annettava etusija. 

14.        VOIMASSAOLO JA IRTISANOMINEN

14.1.        Tämä Sopimus astuu voimaan, kun Asiakas hyväksyy tämän Sopimuksen Palvelun kautta. Tämä Sopimus on voimassa toistaiseksi.

14.2.        Asiakas voi irtisanoa tämän Sopimuksen päättymään välittömästi Palvelun kautta. Sopimuksen irtisanominen ei kuitenkaan vapauta Asiakasta velvoitteista, joihin Asiakas on sitoutunut tämän Sopimuksen nojalla ennen irtisanomista.

14.3.        Yhtiö voi irtisanoa tämän Sopimuksen päättymään välittömästi (osittain tai kokonaan), jos:

14.4.        Kun Yhtiöllä on oikeus irtisanoa tämä Sopimus, Yhtiöllä on oikeus irtisanoa myös kaikki muut Asiakkaan kanssa tehdyt sopimukset koskien Asiakkaan Yhtiöltä samanaikaisesti ostamia tuotteita ja palveluita. Irtisanomisen seurauksena Asiakkaan oikeus käyttää Ohjelmistoa lakkaa välittömästi.

14.5.        Kun Yhtiö irtisanoo Sopimuksen, Yhtiön on ilmoitettava Asiakkaalle kirjallisesti Sopimuksen irtisanomisesta.

14.6.        Kun Sopimus irtisanotaan, Asiakas:

14.7.        Mikäli Asiakas ei noudata tämän Sopimuksen määräyksiä, Yhtiöllä on oikeus oman harkintansa mukaan irtisanoa Osapuolten välinen Sopimus päättymään välittömästi sähköpostitse tai Palvelun kautta ja siten estää kyseisen Asiakkaan pääsy Palveluun.

14.8.        Tämän Sopimuksen päättyessä Yhtiö peruuttaa Asiakkaalle myönnetyn Tilauksen.

15.        SEKALAISTA

15.1.        Kukin Osapuoli pitää luottamuksellisena toiselta Osapuolelta saamansa ja luottamuksellisiksi merkityt tai luottamuksellisiksi katsottavat aineistot ja tiedot, eikä kumpikaan Osapuoli saa käyttää kyseistä materiaalia tai tietoja muihin kuin tässä Sopimuksessa määrättyihin tarkoituksiin. Salassapitovelvollisuutta ei kuitenkaan sovelleta aineistoon tai tietoon, (i) joka on yleisesti saatavilla tai muuten julkista, (ii) jonka Osapuoli on saanut kolmannelta osapuolelta ilman salassapitovelvollisuutta, (iii) joka oli Osapuolen hallussa ennen sen saamista toiselta Osapuolelta ilman siihen liittyvää salassapitovelvoitetta, (iv) jonka Osapuoli on kehittänyt itsenäisesti toiselta Osapuolelta saatua materiaalia tai tietoa käyttämättä tai (v) joka Osapuolen on ilmoitettava lain, asetuksen tai muun viranomaisten antaman määräyksen tai tuomioistuimen määräyksen nojalla.

15.2.        Yhtiö ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat tapahtumista, joihin Yhtiö ei voi kohtuudella vaikuttaa ja joita Yhtiön ei voida kohtuudella odottaa ottavan huomioon Sopimuksen allekirjoitushetkellä ja joiden seurauksia Yhtiö ei olisi kohtuudella voinut ennakoida, välttää tai voittaa (ylivoimainen este). Ylivoimaisia esteitä ovat, ellei toisin osoiteta, sellaiset tapahtumat kuin sota tai kapina, epidemiat ja pandemiat, maanjäristys, tulva tai vastaava luonnonkatastrofi, julkisen liikenteen, tietoliikenteen tai sähkönjakelun keskeytykset, tuonti- tai vientikiellot, lakot, työsulut, boikotit tai vastaavat työtaistelutoimet. Lakot, työsulut, boikotit tai niihin rinnastettavat työtaistelutapahtumat, ellei toisin osoiteta, katsotaan ylivoimaiseksi esteeksi, vaikka Asiakas olisi tällaisten toimenpiteiden kohteena tai osapuolena.  Yhtiön alihankkijoihin kohdistuvat ylivoimaiset esteet katsotaan myös Yhtiön ylivoimaiseksi esteeksi, mikäli sovittua kauppaa ei voida tehdä tai hankkia muualta ilman kohtuuttomia kustannuksia tai olennaista viivästystä. Yhtiön on ilmoitettava Asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä ja sen päättymisestä viipymättä.

15.3.        Asiakkaalla ei ole lupaa luovuttaa, siirtää tai jälleenlisensoida tätä Sopimusta, ellei Asiakas saa etukäteen kirjallista suostumusta Yhtiöltä. Yhtiöllä on yksipuolinen oikeus luovuttaa, siirtää tai delegoida mitkä tahansa tai kaikki Sopimuksen mukaiset oikeutensa ja velvollisuutensa.

15.4.        Asiakas hyväksyy, että jos Yhtiö ei käytä tai pane täytäntöön mitään Sopimuksen mukaisia laillisia oikeuksiaan (esim. oikeutta korvaukseen), se ei tarkoita, että Yhtiö muodollisesti luopuisi oikeuksistaan, vaan Yhtiöllä on silti oikeus käyttää oikeuksiaan.

15.5.        Asiakas hyväksyy, että kaikki Asiakkaan tästä Sopimuksesta johtuvat tai siihen liittyvät kanteet on aloitettava yhden (1) vuoden kuluessa kanneperusteen syntymisestä, muutoin kanneperuste on pysyvästi vanhentunut.

15.6.        Jos jokin tämän Sopimuksen ehto julistetaan tuomioistuimen päätöksellä pätemättömäksi tai mitättömäksi, vain kyseinen pätemätön tai mitätön ehto poistetaan Sopimuksesta, jolloin Sopimus pysyy muilta osin voimassa.

15.7.        Kun Asiakas ostaa Tilauksen Valtuutetulta Jälleenmyyjältä, Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että hänen on mahdollisesti hyväksyttävä kyseisen Valtuutetun Jälleenmyyjän ehdot ostoksen suorittamiseksi.

15.8.        Kun Asiakas on kuluttaja, sitoutuu Asiakas Tilauksen tekemisen yhteydessä, että Yhtiö tarjoaa Asiakkaalle välittömän pääsyn digitaaliseen sisältöön heti, kun Asiakas on suorittanut tilauksensa, odottamatta 14 päivän peruuttamisaikaa. Näin ollen Asiakas nimenomaisesti luopuu oikeudestaan peruuttaa tilauksen tekemisen.

15.9.         Kohdat 5 ja 7–13 selviytyvät ja pysyvät voimassa myös Sopimuksen päättymisen jälkeen.  

Kiitos tilauksestasi. Olemme kiitollisia, että aloitit Cadmaticin palveluiden käytön ja haluamme auttaa teitä saamaan mahdollisimman paljon irti ratkaisuistamme.

Lähetämme sähköpostiisi asennuslinkin ohjelmistoon. Jos et saa sähköpostia 30 minuutissa, niin tarkista roskapostikansiosi.

Jos et siltikään löydä asennuksen sähköpostiviestiä, otathan yhteyttä meihin osoitteeseen support@cadmatic.com, jotta voimme auttaa ongelmassa.

Parhain terveisin,

Cadmatic-tiimi